NB - Northwestern Brotherhood
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

NB - Northwestern Brotherhood

Forum for alliancen 'Northwestern Brotherhood' på Travian dk5
 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Alternativ til opbygning af ambassade

Go down 
5 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime22/4/2008, 21:50

Højland skrev:
Vi kan ikke ikke have at beslutninger der er blevet truffet pludselig bliver lavet om, dette ville vise svagt lederskab.

Du er måske ikke helt klar over det, men som Fsyndrom siger lidt højere oppe har vi haft 2-3 afstemninger om vi for det første skulle booste for at få hurtigere byer, om vi skulle lave disse såkaldte striketeams og så har vi snakket om hvem der skulle være med i det første og hvem i det første team der skulle boostes først... Et diskuteret emne... ja. EN VEDTAGET BESLUTNING... JA. EN IGANGVÆRENDE PROCES ... JA!

Så vidt jeg har forstået det er det ikke bare udsat, men direkte droppet fordi "Det er ikke fair for dem der ikke er i team 1... det tager for lang tid før de får råstoffer" citat fra Tomson. Hvorfor blev det ike taget op før vi kastede rundt med råstofferne???? (Dog vil jeg sige at sagen ER ændret nu hvor en fusion kom igennem)

Dette er ikke et angreb på dig, Højland, eller nogen anden i alliancen... Jeg er bare frustreret i øjeblikket... Er MEGET uenig i at vi skal fylde alliancen op hurtigt med , undskyld udtrykket, middelmådige spillere når vi lige nu har flere medlemmer der bare er blevet til en farm (**middelmådige spillere er ikke påduttet nogen der har forbindelse med fusionen,,, SP**)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime22/4/2008, 22:01

Jeg har været lidt som katten om varmegrød hvad dette emne angår... Men da resten af st1 har været inde og poste protester...

Må jeg nok erklære mig enig... Den var MEGET sent ude den igm du sendte om planerene var ændret mere info ville følge.... Hvilken info? Er forklaringen at der lige pludselig skulle være plads til 60 medlemmer eller hvad... og hvad med den afstemning hvor 90% Exclamation af alliancen stemte for at vi boostede spillere på tur?

Jeg synes at ledelsen (eller i hvertfald Tomson) har været lidt vel individuelle her på det sidste, og ja jeg ved godt at jeg ikke er i ledelsen... men jeg har været med alliancen fra den stort set blev stiftet og i endnu højere grad gælder dette også Fsyndrom og Krymmel... St1 er ikke just de mindste spillere i alliancen og jeg synes at vi er blevet godt og grundigt trådt på i denne sag... uden vi fik en mulighed for at komme til ord...
Tilbage til toppen Go down
Højland

Højland


Antal indlæg : 153
Tilmeldt : 22/04/08
Geografisk sted : Silkeborg

Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime22/4/2008, 22:19

Zodiac skrev:
Dette er ikke et angreb på dig, Højland, eller nogen anden i alliancen... Jeg er bare frustreret i øjeblikket... Er MEGET uenig i at vi skal fylde alliancen op hurtigt med , undskyld udtrykket, middelmådige spillere når vi lige nu har flere medlemmer der bare er blevet til en farm (**middelmådige spillere er ikke påduttet nogen der har forbindelse med fusionen,,, SP**)

Kan godt forstå frustrationen, især hvis i er blevet enige om det. Men husk fusionene har ændret meget, og også på dette punkt. Sådanne beslutningerr kræver god kommunikation fra jeres leder, og kritikken syntes jeg skal henvendes direkte til ham, og ikke til beslutningen om ikke at booste team 1. For den beslutning er jeg egentlig for, for med lad os sige 20 teams, kan vi ikke booste dem alle ved opstart. Synes jeg Smile

Men altså frustrationen syntes jeg skulle vendes ttil begejstring for dette nye projekt. jeg vil IKKE bagataliserer jeres tidligere uenigheder, men syntes vi skal være begejstrede for det nye.

Ydermere mener jeg, som sagt før, IKKE vi skal have middelmådige spillere ind. Folk skal ahve erfaring, og være størrre end gennemsnitter på serveren.

Og hvor er det da fedt med en god debat, på førstedagen i NWB historie. Lover godt.
Tilbage til toppen Go down
Harly_Den_Tunge

Harly_Den_Tunge


Antal indlæg : 93
Tilmeldt : 22/04/08
Alder : 50
Geografisk sted : Århus

Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime22/4/2008, 22:24

Dante skrev:
Istedet fo at vi stormer en ambassade op i trin 20, så synes jeg hellere at man skulle dele alliancen op i flere wings, baseret på de nuværende og kommende striketeams.

På den måde vil vi kunne få plads til en masse uden at man behøvede at bygge de sidste dyre trin på ambassaden...
Og vi ville holde vores alliance nede på en begrænset rang, og fjerne unødvendig negativ opmærksomhed, hvilket også passer fint med vores motto...
Sidst men bestemt ikke mindst vil det besvære muligheden for spionage da man hurtigt kan finde det pågældende striketeam hvorfra spionen er, samt at man ikke kan spionere på en hel alliancens kamprapporter

Hvad siger i, skal vi dele os op i mindre wings, baseret på striketeams?


Shocked

Jeg må sige jeg er meget uenig! Rolling Eyes
Hvis man deler det op i små wings, mister man overblikket over sammenspil/taktik/angreb osv.. Det vil også gøre os mindre effektive, når "lokummet brænder" og hurtige, effektive reaktioner er påkrævet... Hvis man som alliance ikke reagerer samlet og taktisk, vinder man aldrig i et spil som travian, hvor taktik og diplomatik spiller en væsentlig rolle..

Andre alliancer vil heller ikke respektere en alliance der består af en masse små wings og dermed øger man chancerne for at vi ender som farms for større "fisk"
Shocked

Jeg syntes det er meget dejligt at se ledelsen har lavet dette tiltag og både har givet os overblik (fint forum) Cool ..og gjort os til en synlig alliance, andre vil tænke to gange over at angribe
Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://harly.net
Gæst
Gæst




Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime22/4/2008, 22:40

Dette "fine forum" ville fungere præcis lige så godt selvom vi ikke var i samme wing...
Desuden er der ikke nogen større fisk hvis vi selv er de største...
Tilbage til toppen Go down
Hartraft

Hartraft


Antal indlæg : 231
Tilmeldt : 20/04/08

Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime23/4/2008, 00:00

Hejsa allesammen. Så er jeg hjemme fra arbejde

Jeg kan se der har været rigtig godt gang i diskutionen herinde, og det er jeg rigtig glad for. Ros til at alle der har blandet sig og kommet med gode kommentarer
Jeg kan se min tilstedeværesle her er påkrævet, så nu vil jeg komme med mine holdninger.


Jeg vil starte med sagens kerne: wings

Da jeg først indledte forhandlingerne med Tomson var jeg af præcis samme mening som få af jer herinde (krymmel, dante osv...) Jeg lagde ud med præcis samme argumenter mod Tomson. Jeg ønskede mange wings for at kunne huse mange flere medlemmer, men her kom Tomson med en masse gode argumenter som jeg blev overbevidst om.

1. Ved at dele alliancen op i flere små wings mister vi hurtigere overblikket over de forskellig fraktioner. Og vi ønsker ikke at miste overblikket og kontrollen med medlemmer. Allerede her inden vi har eksisteret i 24 timer har vi haft problemer med kommunikationen til alle medlemmer. Jeg har hele 2 gange på de sidste timer fået klagebreve fra folk som gerne vil joine og har ansøgninger på forum, og som endda har stået på venteliste som så er blevet angrebet af medlemmer af NB!! Det er skammeligt at vi opfører os sådan! Så husk lige det.
Som jeg kan se, dante, så har du allerede ved to alliancer mistet overblikket. Vi har haft, og har stadig få spillere på venteliste. Vi ønsker ikke at skabe endnu mere forvirring ved flere wings lige i starten. Men jeg ser nu ikke kommunikationen som den største grund for at vi holder os til 2 wings i starten.

2. Som det er blevet nævnt tidligere er der også en god signalværdi i at ligge i top 20. Jeg har gentagene gange (og jeg mener rigtig mange gange) fået negativt svar fra større spillere når jeg har gjort reklame for vores dejlige alliance. De ønsker ikke at være med i en alliance der kun kan love en masse om fremtiden. De ønsker at se resultater og tegn på at vi er seriøse, ikke bare tomme ord om at vi engang for vores mange wings op over top 50. Det er der jo ingen store spillere der gider sætte aktier i.

3. Hvis vi ønsker at gøre krav på nordvest behøver vi at ligge højt for at skabe respekt!

4. Vi ønsker jo lige præcis IKKE bare at samle alverdens skravl til os. Det er jo lige netop derfor at vi beholder de to wings og ikke spreder os på en masse og så bare hverver medlemmer fra højre og venstre. Det er jo lige præcis det dejlige ved at vi har få pladser til overs, at vi bliver nød til at sortere skravlet fra!

5. Jeg har set mange forsøg på at skabe store alliancer, og folk er stormet ud over stepperne og fået skabt 5-6-7 wings, men uden først at have en ordentlig struktur at bygge det hele op på. Og efter et stort rush er de så faldet sammen igen. Vi ønsker jo pgså i længden at skabe flere wings, men vi vil gerne samtømres fuldstændig først. I kan jo se hvor meget diskussion vi har ud af de "få" medlemmer vi allerede nu har bragt sammen.



Og så til den anden hovedsag jeg har set diskuteret herinde.
Sagen omkring at booste striketeamlederne:

Eftersom dette er en fusion og ikke en overgivelse af SP og ET til NWM, bliver vi allesammen nød til at finde et kompromis. Det duer ikke at tidligere NWM spillere stiller sig på tværs og vil fortsætte alting 100% som før. Som det er med så meget andet i livet er vi ikke stærkere en det svageste led. Med det mener jeg at vi allesammen skal være med, og at det ikke duer at nogen bare stormer frem uden at vi allesammen lige er med. Jeg forstår jeres frustration, og I bliver sat fri til at storme så snart der er fod på tingene. Indtil da må I desværre bide det i jer.
Det er muligt at I har haft 90% enighed herinde før fusionen, men den afstemning betyder lige præcis 0 når vi starter en ny alliance. Vi i SP har også måttet opgive samarbejdet med KRC fordi det ikke passede ind i den nye alliance. Vi skal nok finde en løsning til jer snarest


Jeg er glad for at debatten er igang. Tak for det folkens. Jeg ved godt at det er hedt for nogen af jer, men prøv at hold kammertonen fortsat og hvis man absolut har brug for at smide mudder på nogen vil jeg gerne be om at det bliver gjort IGM personligt.

Jeg håber at denne besked har gjort tingene lidt mere klart. Jeg regner selvfølgelig ikke med at bare fordi far her (ja det er undertegnede vi snakker om Laughing ) kommer og smækker et langt indlæg på forum at alle så bare falder til ro og utilfredsheden forsvinder. Eller jo, det er måske det jeg regner med scratch

Ej, debat er sundt, og tak fordi I stiller spørgsmål til tingene istedet for bare at følge med i blinde. Tak for den gode debat. Vi lytter selvfølgelig til hvad der bliver sagt, men lige i denne sag havde vi faktisk gjort os en masse tanker.

Mvh
Medlem af DCO
Hartraft
Tilbage til toppen Go down
Ralf1




Antal indlæg : 10
Tilmeldt : 23/04/08
Alder : 72
Geografisk sted : Kliplev, Sønderjylland

Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime25/4/2008, 17:59

Jeg vil give Hartraft ret i at det betyder noget at høre til i top 20,
inden jeg blev optaget i alliancen blev jeg angrebet 2 - 4 gange i døgnet siden optagelsen har der ikke været et eneste angreb, det tror jeg ikke ville have været tilfældet hvis det havde været en meget mindre alliance.
Mvh Ralf1 Mad
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime25/4/2008, 18:50

Det er ikke holdbart i længden at skjule sig bag større spillere.... Hvis man er større og stærkere en de andre så bliver man alligevel ikke farmet...

Jeg synes det er et forkert udgangspunkt at sige det er mere sikkert at ligge i top 20, hvis den eneste årsag er fordi vi er mange...

Jeg ville aldrig angribe en spiller der var dobbelt så stor som mig selv, også selvom han kun var i alliance med 3 andre..
Tilbage til toppen Go down
flumse

flumse


Antal indlæg : 75
Tilmeldt : 21/04/08
Alder : 34
Geografisk sted : Silkeborg

Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime25/4/2008, 19:03

Dante, du har fat i den lange ende...

kan dog nemt se det fra begge synspunkter...
men nu er vi i top 20, og lad os da bare blive der lidt, der er jo ingen grund til at prøve at komme ned at rang stigen...
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime25/4/2008, 19:15

Nej det har du fuldstændig ret i Wink Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Alternativ til opbygning af ambassade   Alternativ til opbygning af ambassade - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Alternativ til opbygning af ambassade
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
NB - Northwestern Brotherhood :: Den Centrale Overkommando :: Udvikling-
Gå til: